Юрист - Емец Артем Валерьевич

Виплати на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок катастрофи на ЧАЕС

пятница, 23 марта 2012 г.

ВИПЛАТИ НА ОЗДОРОВЛЕННЯ

Преамбула Закону України «Простатус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі – закон) встановлює, що він покликаний на  охорону  життя  і  здоров'я осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Так серед інших пільг, стаття 48 закону встановлює щорічні виплати на оздоровлення. Дана стаття часто змінювалась, законами про державні бюджети України до неї вносились зміни, що згодом визнавались не конституційними. Так, станом на 1 січня 2011 року вони встановлюються у наступному розмірі:
-  інвалідам 1 та 2 груп – п’ять мінімальних заробітних плат  на момент виплати допомоги;
-  інвалідам 3 групи, дітям – інвалідам – чотири мінімальні заробітні плати на момент виплати допомоги;
-  учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 2 категорії – п’ять мінімальних заробітних плат на момент виплати допомоги;
-  учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 3 категорії – три мінімальні заробітні плати на момент виплати допомоги;
-  кожній дитині, яка втратила внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків, - три мінімальні заробітні плати на момент виплати допомоги;
-  евакуйованим із зони відчуження в 1986 році, включаючи дітей, - три мінімальні заробітні плати на момент виплати допомоги.
Не дивлячись на те, що в кожному рішенні Конституційного Суду України зазначено, що воно є обов’язковим для всіх органів на території України, управління праці та соціального захисту населення виплачують допомогу у розмірах значно нижчих, від тих, що зазначені вище. Вони керуються при нарахуванні допомоги на оздоровлення Постановою Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 року «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». На звернення щодо перерахунку завжди отримується відповідь, що управління праці та соціального захисту населення дії в межах чинного законодавства. Тому єдиним виходом у цій ситуації є звернення до суду з відповідним позовом. Багато зусиль такі дії не вимагають, адже закон, а саме стаття 122 Кодексу адміністративного судочинства України надає позивачу можливість не бути присутнім на самому розгляді справи.
Для початку необхідно звернутись до управління праці та соціального захисту населення в якому Ви перебуваєте на обліку з письмової заявою про здійснення перерахунку. Якщо в управлінні відмовляються приймати Вашу заяву то її слід відправити поштою. Надалі приводимо зразок заяви, яку потрібно відправляти (скачати заяву).


Начальнику
Управління праці і соціального захисту населення
Слов’янської міської ради
вул. Г. Батюка, 40, м. Слов’янськ, 84116

______________________________________
адреса: _______________________________________
засоби зв’язку: ______________________


ЗАЯВА
про перерахунок та виплату одноразової  щорічної допомоги на оздоровлення

Я, ___________________________ маю статус громадянина, який евакуйований із зони відчуження у 1986 році. Відповідно до статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі – закон), що діяв станом на 01 січня 2007 року я маю право на одноразову щорічну допомогу на оздоровлення (далі – допомога) в розмірі трьох мінімальних заробітних плат. Розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати допомоги.
Виплата мені допомоги  за 2007 – 2010 роки проводилась на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 року «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», яка в свою чергу передбачає розміри, що набагато нижче ніж визначені в статті 48 закону.
Керуючись вище викладеним та статтею 1, статтею 15, статтею 20 Закону України «Про звернення громадян»,
прошу:

1.провести перерахунок та виплату мені допомоги за період 2007 – 2010 років включно;
2.в разі не перерахування та не виплати мені допомоги за період з 2007 по 2010 рік включно, надати письмово мотивовану відмову з зазначенням вже фактично виплаченої допомоги.


Додатки:
1.копія паспорту громадянина України ______________________________ – 1 екземпляр на 1 аркуші;
2.копія посвідчення громадянина, який евакуйований із зони відчуження у 1986 році – 1 екземпляр на 1 аркуші.


___________________________року__________________________________________



Після отримання відповіді з управління праці та соціального захисту населення, в якій найчастіше вказують, що виплати проводяться у відповідності чинному законодавству України на підставі Постанови Кабінету Міністрів України № 562 від 12 липня 2005 року «Про щорічну допомогу на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» Вам необхідно звернутись до суду, за місцем Вашої реєстрації (частина 2 статті 19 Кодексу адміністративногосудочинства). Позовна заява буде мати такий вигляд (скачати).


До Слов’янського міськрайонного суду
Донецької області
84122, м. Слов’янськ, вул. Добровольського, 2

ПОЗИВАЧ: ___________________________
адреса: ________________________________________
засоби зв’язку: _____________________

ВІДПОВІДАЧ: Управління праці і соціального захисту населення
адреса: 84116, м. Слов’янськ, вул. Г. Батюка, 40
засоби зв’язку: +38 06262 3 41 48/+38 0626 62 23 75
електронна адреса: utszn@slav.dn.ua

ПОЗОВНА ЗАЯВА
про визнання дій незаконними та зобов’язання вчинити перерахунок

Я, _____________________ маю статус громадянина, який евакуйований із зони відчуження у 1986 році на підставі посвідчення серії А № 000000, відповідно на мене поширюється дія статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» (далі – Закон). Дана стаття передбачає щорічну виплату на оздоровлення в розмірі трьох мінімальних заробітних плат, що визначаються на момент виплати допомоги, але така допомога виплачувалась мені не повністю.
Для врегулювання даної проблеми я звернувся з письмовою заявою до Відповідача та отримав відповідь з роз’ясненням порядку виплати з яким не можу погодитись з огляду на наступне.
В 2007 році виплата здійснювалась 27 лютого 2007 року в розмірі 75,00 гривень. Розмір мінімальної заробітної плати на цей момент становив 400,00 гривень, тобто відповідно до статті 48 Закону Відповідач зобов’язаний був сплатити мені 1200,00 гривень (400,00х3=1200,00). Так, на мою думку Відповідач зобов’язаний доплатити мені допомоги за 2007 рік в сумі 1125,00 гривень (1200,00-75,00=1125,00).
В 2008 році виплата здійснювалась 26 липня 2008 року в розмірі 75,00 гривень. Станом на 26 липня 2008 року мінімальна заробітна плата становила 525,00 гривень, тобто розмір допомоги становив 1 575,00 гривень (525,00х3=1575,00). Враховуючи часткову виплату допомоги мені Відповідачем він зобов’язаний доплатити мені суму в розмірі 1500,00 гривень (1575,00-75,00=1500,00).
За 2009 рік виплата здійснювалась 27 січня 2010 року, розміром 75,00 гривень. Мінімальна заробітна плата на момент виплати допомоги в даному році становила 869,00 гривень. Розмір допомоги відповідно до статті 48 Закону повинен становити 2 607,00 гривень (869,00х3=2607,00). За 2009 рік Відповідач на мою думку зобов’язаний доплатити 2532,00 гривні (2607,00-75,00=2532,00).
Виплата допомоги за 2010 рік здійснювалась 23 грудня 2010 року та становила 75,00 гривень. Розмір мінімальної заробітної плати на дану дату становив 922,00 гривні, а допомоги 2 766,00 гривень (922,00х3=2766,00). Відповідач зобов’язаний доплатити за 2010 рік допомоги на суму 2 691,00 гривню (2766,00-75,00=2691,00).
В загалом за 2007 – 2010 роки Відповідач зобов’язаний доплатити мені допомоги на суму 7 848,00 гривень (1125,00+1500,00+2532,00+2691,00=7848,00).
В своїй відповіді даній мені Відповідач посилається на статтю 62 Закону, яка визначає, що порядок застосування даного Закону визначає Кабінет Міністрів України, а відповідно до його Постанови від 12 липня 2005 року за № 562 розмір виплат мені становить 75,00 гривень щомісяця. З такими доводами не погоджуюсь, адже стаття 62 визначає, що Кабінет Міністрів України повноважний лише на визначення порядку, а не розміру виплат (даний абзац залишаєте в залежності від відповіді управління праці та соціального захисту населення).
Прошу суд не брати до уваги той факт, що Законом України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» були внесені зміни до статті 48 Закону, адже на підставі Рішення Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року за № 10-рп/2008 така зміна визнана неконституційною, а рішення Конституційного Суду України мають преюдиціальне значення, тобто є обов’язковими до виконання на всій території України, всіма адміністративними судами.
Щодо пропущення строку звернення до суду хочу викласти наступне. В преамбулі Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» зазначено, що даний  Закон  визначає  основні   положення   щодо   реалізації конституційного   права   громадян,   які   постраждали  внаслідок Чорнобильської катастрофи,  на  охорону  їх  життя  і  здоров'я.
Назва статті 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» є наступною: «Стаття 48. Компенсації за шкоду, заподіяну здоров'ю, особам, які стали інвалідами внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та сім'ям за втрату годувальника».
Стаття 1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» встановлює, що ядерна шкода - це втрата  життя,  будь-які  ушкодження,  завдані здоров'ю людини, або будь-яка втрата майна, або  шкода,  заподіяна майну, або будь-яка  інша  втрата  чи   шкода,  що  є  результатом небезпечних властивостей ядерного матеріалу на  ядерній  установці або ядерного матеріалу, який  надходить  з  ядерної  установки  чи надсилається до неї, крім шкоди, заподіяної  самій  установці  або транспортному  засобу,  яким   здійснювалося   перевезення   (крім розділу XIII, де цей термін вживається у  значенні  відповідно  до частини  другої  цієї  статті).
Стаття 76 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку» встановлює, що право на подання  позову  про  відшкодування  ядерної  шкоди, заподіяної  життю  і  здоров'ю  особи,  не   обмежується   строком давності.
Стаття 268 Цивільного кодексу України встановлює, що позовна давність не поширюється на  вимогу  про  відшкодування шкоди,  завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю.
Згідно пункту 18 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» я, як особа, що має статус громадянина постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС звільняюсь від сплати державного мита.
Стаття 122 Кодексу адміністративного судочинства України надає право позивачу на подання клопотання про розгляд справи за його відсутності, за наявними в справі матеріалами.
Керуючись вище викладеним та статтею 104, статтею 105, статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України,
прошу:

1.проводити розгляд даної позовної заяви за моєї відсутності, за наявними в справі матеріалами;
2.зобов'язати Відповідача провести перерахунок та виплатити Позивачу допомогу, що передбачена статтею 48 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за 2007, 2008, 2009, 2010 рік загальною сумою 7 848,00 гривень.

Додатки:
1.копія паспорта громадянина України ______________________________ – 1 екземпляр на 1 аркуші;
2.копія посвідчення громадянина, який евакуйований із зони відчуження у 1986 році серії А № 000000 виданого ____________________________ – 1 екземпляр на 1 аркуші;
3.копія заяви про перерахунок та виплату одноразової компенсації на оздоровлення – 1 екземпляр на 1 листі;
4.оригінал листа Управління праці і соціального захисту населення від ____________ року за № _____ – 1 екземпляр на 1 аркуші;
5.оригінал позовної заяви разом з всіма додатками для Відповідача.

_____________________________року____________________________________________


Розмір виплат, що вказаний в позовній заяві становить 75 гривень, якщо ж Ви відноситесь до іншої категорії або є ліквідатором то проводите інші розрахунки з огляду на таке.

ТАБЛИЦЯ РОЗМІРІВ МІНІМАЛЬНИХ ЗАРОБІТНИХ ПЛАТ ЗА 2007 – 2011 РОКИ

роки/
періоди
січень-березень
квітень-червень
липень-вересень
жовтень-грудень
2007
400
420
440
460
2008
515
525
545
605

січень-березень
квітень-червень
липень-вересень
жовтень
листопад-грудень
2009
605
625
630
650
744

січень-березень
квітень-червень
липень-вересень
жовтень-листопад
грудень
2010
869
884
888
907
922

січень-березень
квітень-вересень
жовтень-листопад
грудень
2011
941
960
985
1004

Щодо розмірів щорічної допомоги на оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, дивіться наступне.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А
від 12 липня 2005 р. N 562
Київ

Про щорічну допомогу на оздоровлення
громадянам, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи

{ Додатково див. Постанову Окружного адміністративного
суду міста Києва
N 2а-6302/09/2670 ( v6302805-09 ) від 08.09.2009 }

     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1.Установити    громадянам,    які   постраждали   внаслідок Чорнобильської  катастрофи,  такий  розмір  щорічної  допомоги  на оздоровлення:
     інвалідам I і II групи - 120 гривень;
     учасникам ліквідації  наслідків  аварії на Чорнобильській АЕС 2 категорії - 100 гривень;
     інвалідам III групи та дітям-інвалідам - 90 гривень;
     учасникам ліквідації наслідків аварії на  Чорнобильській  АЕС 3 категорії,  кожній дитині, яка втратила внаслідок Чорнобильської катастрофи одного з батьків,  та евакуйованим із зони відчуження у 1986 році, включаючи дітей, - 75 гривень.
     2.Визнати таким,  що втратив чинність, підпункт "є" пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 1996  р.  N  836 ( 836-96-п )  "Про  компенсаційні виплати особам,  які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (ЗП України,  1996 p.,  N 15, ст. 411).

Прем'єр-міністр України                                                                        Ю.ТИМОШЕНКО

Також обов’язково зверніть увагу на ПостановуОкружного адміністративного суду міста Києва від 8 вересня 2009 року за №2а-6302/09/2670, на яку теж можливо послатись в Вашому позові.
Щодо сплати державного мита при зверненні з даним позовом до суду то його розмір становить 3,40 гривні. Реквізити для сплати можливо дізнатись тут. Перелік осіб, які звільнені від його сплати наступний (Витяг з Декрету КабінетуМіністрів України «Про державне мито»):

  «18) громадяни,  віднесені  до  категорій  1  і 2 постраждалих внаслідок  Чорнобильської  катастрофи; 
     громадяни, віднесені  до  категорії 3 постраждалих  внаслідок Чорнобильської катастрофи, - які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження,    безумовного    (обов'язкового)    і   гарантованого добровільного відселення,  за умови,  що вони за станом на 1 січня 1993   року   прожили   або   відпрацювали   у   зоні  безумовного (обов'язкового)  відселення  не  менше  двох  років,  а   у   зоні гарантованого  добровільного  відселення  -  не менше трьох років;
     громадяни, віднесені  до  категорії  4  потерпілих  внаслідок Чорнобильської катастрофи,  які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що за станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років;
     інваліди  Великої  Вітчизняної  війни   та    сім'ї    воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти,  і  прирівняні  до них у встановленому порядку особи;
     інваліди I та II груп;».

Для звернення до суду Вам необов’язково наймати адвоката, адже вище викладеного достатньо для звернення до суду. Ваша явка на судові засідання є не обов’язково, про це вже зазначено в самому позові.

З повагою,
Ємець А. В.

0 коммент.:

Отправить комментарий

Besucherzahler russianwoman.ca
счетчик посещений